Healthy choco balls♥

Heeeyy guys,

Vandaag laat ik jullie een heerlijk en gezond recept zien! Ik maak deze ‘ballen’ regelmatig en ze zijn zo yummy!

Ik heb dit recept ontdekt in het kookboek van Rens Kroes Powerfood Review: Rens Kroes Powerfood! , maar ik heb er mijn eigen draai aan gegeven en er dingen aan toegevoegd. En nu vind ik ze nog lekkerder. Ben je benieuwd naar dit recept? Lees dan verder.

Je kan deze choco balls helemaal naar je eigen smaak maken door bijv ( als je het iets knapperiger wilt meer noten toe te voegen) en als je het zoeter wilt hebben kun je er meer dadels of honing doorheen doen.

Maar dit zijn de ingrediënten voor ongeveer 11 balletjes:

  • 5/6 dadels
  • een klein handje noten ( amandelen en/of pecan )
  • één eetlepel kokosolie ( of een andere neutrale olie )
  • een klein handje havermout ( eerst even kort 2 in water geweekt )
  • 1,5 eetlepel rauwe cacao
  • kokosrasp
  • één eetlepel cacao nibs ( optioneel )
  • een beetje honing ( optioneel )

Je kan er altijd meer aan toevoegen zoals: chiazaad of banaan.

DSC_0356~2

Lets start!

Het is eigenlijk heel makkelijk, maar je hebt wel een goede blender nodig. Je doet eigenlijk alles bij elkaar en mixt het tot het een goede substantie heeft het moet niet te waterig zijn, maar een beetje dikkig. Tip: snijd de dadels in stukken of laat ze even weken zodat het makkelijker blend.

Daarna doe je het beslag in een kom en laat je het even 10 minuten staan. Vervolgens maak je er balletjes van en je kunt zelf bepalen hoe groot je ze wilt hebben. Rol ze daarna door de kokosrasp en doe ze dan voor een half uur in de koelkast. Rens doet de balletjes één uur in de koelkast, maar ik kan nooit zo lang wachten en vind ze na een half uur ook lekker.

DSC_0369~2.jpg

Nu ben je klaar! En kunnen ze opgegeten worden en heb je een heerlijke en voedzame snack.

Tip: Je kunt ze ook invriezen.

Dit was het dan weer! Willen jullie meer recepten zien op mijn blog? Laat het dan weten in de comments.

Love Wendy xo

 

 

One Reply to “Healthy choco balls♥”

Geef een reactie

