Zakynthos mooie strandjes+hotspots 🌴

Heeyyyy guys!!!

I’m back from Greece! Om precies te zijn was ik op het eilandje Zakynthos. Ik was daar twee weken en het was heerlijk. Ik heb daar heel veel mooie dingen gezien en veel leuke plekjes ontdekt. In dit artikel deel ik met jullie mijn hotspots ( plekken die je echt moet bezoeken als je in Zakynthos bent ) en vertel ik welke strandjes ik het allermooist vond, want mensen soms voelde het echt alsof ik ergens in Hawaï of in de Bahamas was. Lees snel verder!

Strandje #1 Cameo Island

Speel ik nu een beetje vals? Cameo island is namelijk niet echt een normaal strand maar een klein eilandje waar je via een lange houten brug kunt komen. Als je die brug over bent maak je een kleine wandeling over de rotsen en dan kom je uit bij een prachtige plek met een heel mooi strand. Cameo island heeft een kiezelstrand dus waterschoenen zijn geen overbodige luxe. Het water is echt prachtig groen/blauw en als je wat dieper zwemt naar de rotsen kan je er echt geweldig snorkelen, ik had nog nooit eerder zo’n mooie onderwater wereld gezien. Je moet hier wel entree betalen ( zo’n 4 euro ) maar dan krijg je wel gratis een drankje.

DSC_0089DSC_0078

Strandje #2 Makris Gialos

Bijna alle strandjes in Zakynthos zijn vrij kalm, maar er zijn ook uitzonderingen, Makris Gialos is daar een voorbeeld van. Het strand loopt snel diep en er zijn golven, maar wees niet bang de golven zijn nog kleiner dan die in Nederland. Makris Gialos is wel heel mooi, en het deed me denken aan Hawaï. Zeker een aanrader!DSC_0149.JPG

Strandje #3 Naviago Beach

Naviago beach ook wel Shipreck beach genoemd, kennen we ( bijna ) allemaal wel. Het bekendste strand van heel Griekenland. Waar je alleen via een boot kunt komen. Eigenlijk was het niet het plan om erheen te gaan, maar uiteindelijk deden we een boottrip om heel het eiland en gingen we dus ook naar Naviago. En echt, het is prachtig. Het water is nog mooier dan in een zwembad, zo blauw. En het schip dat daar is aangespoeld is ook heel gaaf om in het echt te zien. Wel zijn er veel toeristen, maar dat neem ik dan wel voor lief.

DSC_0011

DSC_0005.JPG

Ik heb nog veel meer strandjes bezocht zoals: Porto Limnionas ( ook heel mooi, kan je even googelen ) en Xigia Beach ( ook een van mijn favorieten ) en Porto Vromi, maar daar heb ik niet echt goede foto’s van of alleen foto’s met mijn familie en dat is een beetje privé. Nu verder naar de hotspots!

Hotspot #1 Schilpadden spotten op Kalamki beach/ Crystal Beach

Kalamaki was het plekje waar ik verbleef met mijn familie, het strand van Kalamaki is mooi en helder, maar niet heel bijzonder. Wel heb je er schildpadden en dat maakt het opeens een stuk interessanter. Het strand van kalamaki is een lang zandstrand met een rots in het midden die het dus scheidt in twee delen, het ene strand heet daarom dus Kalamaki beach en het andere Crystal beach ( even ter informatie haha ) Je kan er dus snorkelen en als je geluk hebt kom je dan een schildpad tegen, maar helaas heb ik er geen gezien. Er is ook een organisatie op Crystal beach die de schildpadden beschermd en helpt, zij plaatsen ook alle nesten voor de schildpadden eieren. Toen wij er waren lieten ze in de avond ook een schildpad vrij en dat was heel gaaf om te zien.

DSC_0637_1

Hotspot #2 Keri

Keri is het Zuidelijkste plekje van Zakynthos met onze ( huur ) auto reden we over de bergen naar Keri. Het ‘centrum’ van Keri is authentiek Grieks en echt de moeite waard om doorheen te wandelen. Daarna reden we door naar Keri Lighthouse, helaas was die die dag alleen voor een groep bepaalde mensen open dus mochten we er niet in, maar als je een stukje verder rijd kom je ook uit bij heel mooi uitzicht, het was zo mooi. Je kijkt uit over de bergen en rotsen en je ziet de grootste vlag van heel Griekenland. Je kan daar ook wat drinken en bijvoorbeeld genieten van de zonsondergang. Wij zijn daar ook een stukje gaan hiken, heel gaaf.

DSC_0112.JPG

Hotspot #3

Zakynthos-stad, de hoofdstad van Zakynthos is ook heel leuk. Je kan er veel lekkere restaurantjes vinden, en kerkjes. Ook kan je er best goed shoppen er is onder andere een Tally weijl te vinden en veel Griekse kledingwinkeltjes. Het centrum is wel een beetje toeristisch, maar dat heb je bij elke grote stad. Ik heb zelf geen goede foto van Zakynthos stad dus deze foto is van Google, sorry not sorry.

Andere hotspots zijn: Olijfolie museum in Keri en de Blue Caves in het noorden van Zakynthos.

Ik hoop dat jullie dit artikel leuk vonden en de komende weken ga ik veel posten op mijn blog en instagram ( wendylooksnl )

Loves Wendy

 

 

 

Geef een reactie

