De food tag!

Hey mensen, vandaag heb ik voor jullie weer eens een tag, maar niet zomaar een tag….een tag die gaat over FOOD en food is bae dus daarom wilde ik deze tag voor jullie met liefde invullen. De tag is verzonnen door Pauline en het zijn eigenlijk 25 vragen, maar ik heb er een paar weggelaten dus nu zijn het er 13 ( mooi getal, Wendy ) Benieuwd? Lees snel verder!

Let’s go!

Vraag 1: Wat is je favoriete ontbijt?

Moeilijk…Voor school vind ik havermout met banaan en chocolade heel lekker met als drankje er een een smoothie bij. Maar in het weekend is mijn favo ontbijtje warme chocolade croissants uit de oven met een gekookt eitje en verse jus d’orange. Klinkt goed toch?

Vraag 2: Hoe drink je je koffie?

Makkelijke vraag, als ik koffie drink is er 99% kans dat het ijskoffie is. Ik hou van ijskoffie. Hier mijn ijskoffie aanraders:

  • Bagels&Beans ijskoffie is zo yumm!
  • Of course, starbucks. Wel een beetje overpriced, maar zo lekker! Mijn favoriete smaak is Java Chip.
  • Hema ijskoffie is echt een verborgen parel. Het smaakt zo goed en is ook nog eens goedkoop, win,win!
  • Coffee company heeft ook hele lekkere ijskoffie in vele smaakjes.

Vraag 3: Wat zit er op je lievelingsbroodje?

Oeh weer zo moeilijk! Umhhh ik vind een broodje carpoccio wel heel lekker daar zit pesto, rosbief, rucola en pijnboompitjes op, maar een peruaans broodje chicharrones gaat er ook altijd in, dat is een broodje met varkensvlees, ui en zoete aardappel.

Vraag 4: Soep of salade?

Sowieso salade! Ik hou niet echt van soep, maar salades vind ik wel lekker! Mijn moeder maakt de allerlekkerste salades met veel avocado, lekkere olijfolie, pijnboompitten, tomaat, bosui en sla. Zelf maak ik regelmatig de ‘Makkie’ salade dat recept kan je vinden op foodgloss zelf voeg ik daar altijd nog wat avocado aan toe, dat maakt het echt af.

Vraag 5: Wat is je favoriete kookboek?

Ik heb zelf maar รฉรฉn kookboek en dat is het Rens Kroes Powerfood Review: Rens Kroes Powerfood! Ik vind het een leuk kookboek, maar helaas heb je voor veel recepten ingrediรซnten nodig die moeilijk te verkrijgen zijn of best prijzig, maar omdat dit mijn enigste kookboek is en ik hem heel leuk vind is dit mijn fav!

Vraag 6:Welke keuken (land) is je favoriet?

Even denken. Ik denk dat de Peruaanse keuken mijn favoriet is, niet heel bekend maar zo lekker. De Peruaanse keuken is heel gevarieerd ze gebruiken veel knoflook en groentes. Mijn lievelingsgerechten zijn: Causa, dat is een gekruide aardappelrol gevuld met tonijn en bietjes etc. En pollo a la brasa is ook echt goddelijk dat is een kip uit de oven die heerlijk is gekruid. Ceviche is een rauwe vis gemarineerd met citroen en ui en dat eet je bijvoorbeeld met zoete aardappel,maar de japanse keuken staat sowieso op de tweede plek!
DSC_0646~2
Vraag 7: Wat is je meest ultieme guilty pleasure?
Heel veel met chocolade. De Tony Chocolony met zeezout karamel en Ben&Jerry’s ijs!

Vraag 8: Mijn favo snack isโ€ฆ

Geroosterde kikkererwten uit de oven ( recept komt snel online! ) en Guacaamole.
Vraag 9: Wat zit er op jouw pizza?

Champignons en veel kaas.
Vraag 10: Wat lust je echt niet?
Olijven, ik vind het gewoon een hele vieze smaak hebben haha.
Vraag 11: Mijn favoriete foodblog isโ€ฆ

Ik heb niet echt een bepaalde blog waar ik al mijn recepten vanaf haal, maar ik vind ohmyfoodness.nl wel leuk en uitpaulineskeuken.nl

Vraag 12: Het gekste dat ik ooit gegeten heb is..

Slakken. Mijn beste vriendinnetje Isabelle heeft me dat een keer laten proeven toen ik bij haar at het is namelijk haar lievelingsgerecht. Ik vond het wel oke, alleen de structuur was heel apart.

Vraag 13: Ik kan niet leven zonderโ€ฆ

Sushi.

 

Geef een reactie

